Večerní uvolnění s pozdravem měsíce - Chandra namaskar

Známou cvičební sestavu pozdrav slunci zná asi každý, kdo někdy zavítal na hodnu jógy, ale co takový pozdrav měsíci? Že jste o tomto pozdravu ještě nic neslyšeli? V následujícím článku vám o chandra namaskar prozradíme vše důležité.

 

Jak pozdrav měsíci vzniknul?

 

Moderní pozdrav měsíci pochází z konce 60. let minulého století. Za publikací textu o tomto cvičení stojí indická škola Bihar school, která byla v šedesátých letech jednou z mnoha škol, které výuku jógy jako moderního životního stylu propagovaly.

Původní myšlenka zdravení měsíce však v jógových textech figurovala již před 500 lety. Pozdrav měsíci, stejně jako pozdrav slunci, vychází z tantrických textů. Měsíc byl spojován s nesmrtelností a stále má přitažlivý nádech tajemna.

 

Jak pozdrav měsíci správně provádět?

 

Cvičení je jednoduché a zvládne ho hravě každý. Nepotřebujete k němu nic víc než klidný kout, váš dech a kvalitní podložku.

 

Úklony začínáme vždy na levou stranu. Pokud jste připraveni, můžeme začít!

 

 

  • Pozice hory. S nádechem vyneste ruce nad hlavu a spojte je.

Pozdrav slunci.

  • Se spojenýma rukama nad hlavou proveďte úklon na levou stranu. Výdech.
  • Vraťte se zpět do pozice hory a s výdechem přejděte do pozice bohyně.

Chandra namaskar

  • S nádechem propněte ruce i nohy.
  • S výdechem se přesuňte na levou stranu do pozice trojúhelníku.

Pozdrav měsíce. Chandra namaskar.

  • Při dalším výdechu stočte trup směrem k levé noze a držte pozici pyramidy.

Pozdrav měsíce. Jóga

  • Pokrčte levou nohu a pravou natáhněte za sebe do podložky. Položte koleno a nárt, zvedněte ruce nad hlavu a narovnejte záda. Pozice jezdce.

Jóga. Pozdrav měsíce. Slunce.

  • S výdechem přetočte trup na střed a spojte ruce před hrudníkem. 

Pozdrav měsíce. Asány. Jógová praxe.

  • Pozice žáby. Hluboký jógový dřep.

 

 

Dále pokračujte v sestavě, ale v opačném směru na pravou stranu. Jakmile dosáhnete pozice hory, máte za sebou celé kolečko sestavy pozdravu měsíce. Při cvičení si hlídejte rovná záda a váš dech. Pomůže vám se v pozicích uvolnit.

 

V čem je pozdrav měsíci přínosný?

O tom, že jóga celkově má dobrý vliv i na psychické zdraví, jistě není pochyb. Pravidelné praktikování jógové praxe může pomoci s uklidněním a uvolněním přebytečného napětí z těla. 

Účinky cvičení umocníte tím, že si budete vizualizovat příjemné vjemy a nebo rekapitulovat uplynulý den. Pozdrav měsíce nás ukotvuje v přítomnosti. Díky úklonům jsme schopni s pokorou a láskou přijmout vše, co k nám přišlo v minulosti, ale i to, co k nám zavítá v budoucnosti. Pomocí úklonů a plynule navazujících pohybů v pozdravu měsíce se tělo i mysl krásně připraví na kvalitní spánek.

 

Vyzkoušíte si také na dobrou noc krátkou sérií pozdravu měsíci? :)

 

 

 

 

Autor: Radka Fučíková

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení